Proiect de Dezvoltare Instituțională

Prima școală din Eforie Nord a fost construită în anul 1945, cu sprijinul comunităţii locale. Şcoala avea patru săli de clasă, în careînvăţau elevii claselor I-VII în două schimburi. În prezent, în clădire funcţionează Grădiniţa cu Orar Normal a oraşului. Actuala şcoală funcţionează în localul construit în anul 1963, fiind inaugurată în toamna aceluiaşi an. Clădirea, construită din caramidă, cuprinde 10 săli de clasă, un cabinet multimedia, un laborator de informatică şi un cabinet medical. Şcoala este dotată cu mijloace de învăţământ şi echipamente moderne: cabinet AEL, calculatoare, videoproiectoare, televizor, o tablă SMART, casetofoane, hărţi istorice şi geografice, o bibliotecă cu 4325 volume. Resursele umane ale şcolii sunt formate din 29 cadre didactice dintre care 25 titulari şi 4 suplinitori.

Sub aspect calitativ în şcoală se acordă multă atenţie creării unui climat plăcut. În acest sens s-a urmărit ameliorarea ambientală a spaţiului prin zugrăvirea în culori prietenoase, schimbarea mobilierului, montarea de parchet laminat în toate clasele, schimbarea ferestrelor cu geamuri termopan. Tot în acest scop  s-a sprijinit personalizarea claselor de către elevi, coordonaţi de cadrele didactice şi  cu sprijinul părinţilor. La acest moment putem spune că aspectul claselor reflectă personalitatea colectivelor de elevi şi contribuie la confortul psihologic al acestora pe parcursul programului în şcoală. Printr-o participare largă a elevilor de la ciclul gimnazial, deviza, înscrisă pe portalul paginii web a şcolii, a devenit  „Şcoala care ne place!”

La nivelul relaţiilor interumane s-a urmărit crearea unui climat prietenos, bazat pe încredere reciprocă şi colaborare atât între cadrele didactice, cât şi în raport cu elevii. Specificul localităţii – comunitate mică în care relaţiile interumane şi comunicarea se fac nemijlocit, în care oamenii se cunosc şi interactionează, se reflectă şi asupra şcolii şi a relaţiilor profesor-elev. Faptul că părinţii a numeroşi elevi au urmat la rândul lor cursurile şcolii şi au fost educaţi de unele dintre cadrele didactice care lucrează şi în acest moment în şcoală, susţine atitudinea de încredere şi respect pe care elevii o manifestă faţă de educatori.

Din informaţiile directe şi indirecte despre mediul de provenienţă al elevilor se desprind următoarele date: 30% dintre elevi locuiesc la bloc, 70%  locuiesc la casă 13% dintre părinţii elevilor au studii superioare, 81% au studii medii, 6% nu au finalizat nivelul obligatoriu de studii. 20% dintre elevi provin din familii dezorganizate Părinţii a 8,57% dintre elevi sunt plecaţi la muncă în străinătate.

Referitor la calitatea personalului didactic şi nivelul de pregătire a acestuia, în anul şcolar 2016-2017 înregistrăm următoarea situaţie:

  • 21 cadre didactice au obţinut gradul didactic I
  • 4 cadre didactice au obţinut gradul II
  • 4 cadre didactice au obţinut gradul definitiv

Eforie Nord este o localitate de dimensiuni mici, cu o populaţie de aproximativ 5200 locuitori.

Principala sursă de venit la nivelul comunităţii este turismul sezonier cu o durata de 2-3 luni anual. Mulţi dintre locuitori sunt angajaţi sezonier în unităţile de turism şi alimentaţie publică. Oraşul dispune de trei sanatorii balneare în care lucrează o mică parte dintre locuitori. Veniturile reduse ale unei mici părți a locuitorilor se reflectă în şcoală prin existenţa unui procent de 2,61% din numărul de elevi care beneficiază de alocaţii suplimentare furnizate de primăria oraşului. Între şcoala şi instituţiile comunitare – Primărie, Consiliul local, Poliţie, Biserică – există o bună colaborare şi asistenţă.

Director Prof. Iuliana Neacșu

Pentru a parcurge integral Proiectul de Dezvoltare Instituțională dați clic aici

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail